Kosttilskud – fordi din hud fortjener det!

Jeg har længe været interesseret i, hvad kosten og forskellige kosttilskud kan gøre for huden. Min interesse blev for alvor vækket efter at have læst denne kloge dames bog Slip rynkehysteriet- Flot hud uden hokuspokus. En bog jeg før har anbefalet, og som jeg til hver en tid vil anbefale igen, fordi den gjorde mig virkelig klogere på huden, og hvad man selv kan gøre, for at holde huden smuk og smidig :-)
Derfor har jeg snart prøvet alverdens kosttilskud, som eksempelvis Imedeem, og forskellige hudgode olier. Nu har jeg så været ude og købe lidt kosttilskud igen!
Silica til vedligeholdelse af hud, hår og negle. Har man eksempelvis problemer med urenheder, skulle indtagelse af silica, som indeholder zink og biotin hjælpe på dette.
Nu bliver det snart sommer (forhåbentligt), og det plejer at være lig med lækre brune ben – bare ikke for mig, fordi jeg er og bliver en blegfis. Derfor vil jeg nu prøve, at indtage et tilskud med Beta-caroten for at se, om det kan gøre mig lidt brunere. En veninde rådede mig nemlig til at prøve beta-caroten, da det havde virket for hende. Beta-caroten skulle øge dannelsen af pigment i huden, og dermed får man en brunere og mere jævn farve. Selvom benene får lov at komme ud i solen, vil jeg som før nævnt, prøve at holde ansigtet i skyggen med hjælp fra denne her – og så må Chanels Les beiges hjælpe den brune farve på vej i ansigtet.
Jeg fortsætter også med at indtage fiskeolie hver morgen. Denne gang har jeg købt en olie fra Nordic Naturals, som smager meget fint og neutralt. Fiskelolie er fuldt af vitaminer og fedstoffer, der er gode for både hud og ømme led, hvis man skulle døje med sådan noget.
Dernæst drikker jeg masser af grøn te som er spækket med antioxidanter, og når jeg spiser frugt, sørger jeg for at vælge frugter med et højt indhold af antioxidanter, som eksempelvis granatæblet. Udover frugt har jeg faktisk lagt al sukker på hylden, fordi sukker er virkelig en slem synder, når det gælder vores huds udseende. Frugt er jo også spækket med sukker, men imodsætning til kage og slik indeholder frugt jo også en masse gode vitaminer, som jeg ikke vil undvære.
Tager I nogle kosttilskud, og har I nogen favoritter? Så vil jeg da meget gerne høre om dem :-)

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

10 DÅRLIGE VANER JEG GØR ALT FOR TIT!

Finally – the perfect white wide pants!

SLÅ-OM-KJOLE