Makeup in the sun

Ahh solen skinner og pludseligt kan det blive meget varmt, når man sidder og bager i solen – også derfor jeg hurtigt måtte smide sweateren:-) Men hvilket makeup kan man bruge, hvis man skal solbade, men stadig gerne vil se smart ud, uden at have smeltet makeup løbende ned af kinderne?
Jeg plejer at bruge cremeprodukter, når det er rigtigt varmt, fordi de smelter ind i huden – og ikke ned af kinderne! Jeg starter selvfølgelig med at lægge solfaktor i hele ansigtet med minimum faktor 30. Dernæst lægger jeg primeren Optical Blur fra Garnier, som får huden til at pænere og mere ensartet ud. Optical Blur er også smart, fordi den giver en semi mat hud, så du ikke behøver at bruge pudder for at opnå en mat effekt. Dernæst lægger jeg primeren Fortified Skin Enhancer fra MAC i farven Adjust på hage, kinder og næse. Den er meget let i konsistensen og får at huden til at se mere levende ud. Har jeg nogle urenheder, dækker jeg dem enkeltvist med concealeren Select Cover-Up fra MAC. Så lægger jeg en cremeblush på kinderne. Jeg foretrækker at bruge min cremestick fra NARS i i farven Orgasm, da den glimter og giver eksta fokus på kinderne, hvilket jeg synes er flot, når man ikke har så meget andet makeup på.
Dernæst bukker jeg vipperne og undlader mascara, da jeg synes, det kan være irriterende, at have mascara på i solen. Har man lyse vipper, kan man jo farve dem mørke her om sommeren. Så behøver man næsten ikke mascara, hvis man bare har en god vippebukker! Vil man have mascara på, er det nok smartest at vælge en vandfast, som bliver på vipperne, selv hvis huden omkring øjnene bliver lidt varm og fugtig. Til sidst lægger jeg en fugtende lipgloss fra Hawaiian Tropic med faktor 35. Det er vigtigt, at huske at give læberne solfaktor, fordi huden jo er ekstra tynd der, og derfor meget nemt bliver skoldet.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

10 DÅRLIGE VANER JEG GØR ALT FOR TIT!

Finally – the perfect white wide pants!

Guide til nem og super effektfuld makeup